Nic dziwnego, gdyż znowelizowane prawo farmaceutyczne traktujące o zakazie reklamowania się aptek podzieliło całe społeczeństwo.
Poniżej, przykładowe zdania internautów komentujących artykuł „Pacjenci zapłacą za zakaz reklam aptek” Zbigniewa Grzegorzewskiego.
Po pierwsze nie szkodzić mówi: „Firmy farmaceutyczne zrobią każdą podłość, żeby tylko sprzedać jak najwięcej swoich produktów. Ich naczelną zasadą jest hasło „Zaleczymy cię na śmierć." Natomiast diabetyk przyznaje „Przez tą ustawę zapłacę więcej za insulinę, bo apteka nie da mi rabatu (z 45 zł na 20 zł)…..
Wydaje się, że zmiana prawna najbardziej skoncentrowała się na pacjentach.
Wedle wcześniejszej ustawy prawa farmaceutycznego, apteki mogły konkurować między sobą cenowo, co w rezultacie skutkowało nabywaniem przez pacjentów znacznie tańszych leków.
Dziś, w związku z nowelizacją artykułu 94 ustawy prawa farmaceutycznego, wszystkie leki na receptę muszą być sprzedawane w tej samej cenie przez wszystkie apteki w kraju.
Niektórzy pacjenci będą musieli dopłacić teraz nawet kilkaset razy do tych samych leków, gdyż Ministerstwo Zdrowia ustaliło limity na sprzedaż leków refundowanych. W związku z wprowadzonymi ograniczeniami na leki refundowane, część koncernów farmaceutycznych postanowiło wycofać się ze wspomnianej listy. Pacjenci będą więc zmuszeni zapłacić coraz częściej 100% odpłatność za lek, który wcześniej był refundowany.
Leki robione kosztowały w 2011r. – 5 zł, od początku 2012r. - 7,50zł. Wprawdzie to tylko 2, 50 zł więcej na jednym leku. Jednak, jeśli przyjrzymy się tej sytuacji bliżej - cena wzrosła aż o połowę, a to przecież jedne z tańszych leków. Co zatem z droższymi lekami? Jaka jest ich nowa cena?
Kolejną istotną kwestią poruszaną w ostatnich dniach jest walka merytoryczna aptek.
Po wprowadzeniu nowelizacji prawa farmaceutycznego, większość aptek zwróciło uwagę na zmianę taktyki w „zdobywaniu klienta”. Skoro już nie może kusić pacjenta najtańszymi lekami w mieście, kusi fachową poradą. Na wartości zyskały teraz również sklepy internetowe.
Autor: Aleksandra Święcicka
Źródła:
http://polishpharma.com/a-co-z-reklama/0,-39t,1
http://biznes.onet.pl/pacjenci-zaplaca-za-zakaz-reklam-aptek,40479,4985689,1,news-detal
http://biznes.interia.pl/wiadomosci/news/zakaz-reklamy-aptek-nie-sluzy-pacjentom-tylko-drogim,1740637,4199
Brak opinii
Dodaj komentarzAby dodać komentarz zaloguj się lub Załóz konto