dawkowanie.pl

Strona główna 19 września 2018 , imieniny : Januarego i Konstancji

Zapomniałem(am) login/hasło

Leki refundowane
wykaz z dnia: 2015.02.20
zgodny z publikacją
Ministerstwa Zdrowia
Czy chodziło ci o:


Artykuły

Kategorie

Stres pod kontrolą!

data dodania: 16.02.2012

Stres jest nieodłącznym składnikiem życia każdego człowieka, który wywiera wpływ na nasze zachowanie, myślenie i relacje z ludźmi. Jednorazowo może być on korzystny, gdyż mobilizuje do działania, jednak długotrwałe odczuwanie stresu może prowadzi do poważnych schorzeń, takich jak bezsenność, zawał serca i depresja.

stresPrzyspieszona akcja serca, potliwość, ból brzucha, drżenie rąk, agresja, bezsenność oraz problemy z wyrażaniem słów to typowe objawy stresu. Niestety, nie jesteśmy w stanie go całkowicie wyeliminować, dlatego konieczne jest poznanie metod ograniczających negatywne skutki stresu.

Generalnie wyróżnić można dwie metody radzenia sobie ze stresem: pierwsze polegają na pozytywnym myśleniu i ograniczaniu sytuacji stresogennych, drugie natomiast to rozładowanie negatywnych emocji.

Przede wszystkim osoby silnie odczuwające stres powinny zmienić sposób myślenia na bardziej pozytywny. Akceptacja i wiara w siebie, optymizm oraz zadowolenie zawsze pomagają. Zamiast doszukiwać się oznak słabości, podkreślmy swoje mocne strony. „Na pewno sobie poradzę” to najprostsze stwierdzenie, które pomaga nam wyjść z opresji. Przed ważnym spotkaniem lepiej nie wyobrażać sobie przebiegu zdarzeń, by nie potęgować negatywnych emocji.

Warto zwiększyć aktywność fizyczną. W trakcie ćwiczeń w naszym organizmie wytwarzane są endorfiny, czyli hormony szczęścia, które doskonale podnoszą  samopoczucie. Jesteśmy zadowoleni i zrelaksowani, a co się z tym wiąże – odstresowani. Zdrowy tryb życia, odpowiednia ilość snu i prawidłowe odżywianie działają w podobny sposób. W ciągu dnia należy znaleźć czas na przyjemności, które przynoszą nam ulgę i pozwalają zapomnieć o troskach – czytanie książek, słuchanie muzyki czy oglądanie filmów. 

Można również sięgnąć po odpowiednie roślinne preparaty uspokajające. Zawarte w nich składniki roślinne: waleriana, chmiel, melisa i goryczka żółta mają łagodne działanie, a co ważne nie wywołują uzależnienia. Przy długotrwałym stosowaniu znacząco łagodzą objawy stresu i pozwalają stawiać czoła kłopotliwym sytuacjom.

Syntetyczne leki uspokajające są zalecane tylko w wyjątkowych sytuacjach z przepisu lekarza, gdyż mogą prowadzić do skutków niepożądanych a nawet uzależnienia.

 

 

Autor: Aleksandra Rak


Brak opinii

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz dla artykułu

Zapamiętane apteki

Zapamiętane leki

pokaż wszystkie