dawkowanie.pl

Strona główna 12 grudnia 2017 , imieniny : Adelajdy i Aleksandra

Zapomniałem(am) login/hasło

Leki refundowane
wykaz z dnia: 2015.02.20
zgodny z publikacją
Ministerstwa Zdrowia
Czy chodziło ci o:


Artykuły

Kategorie

Proste sposoby na wzmocnienie odporności Cz. II

data dodania: 20.10.2012

Niestety jesienna aura zawitała do nas na dobre. Deszcz, wilgoć i chłód nie są sprzymierzeńcami dobrego zdrowia. Dowiedz się, jak ustrzec się przed przykrymi infekcjami!

przeziębienie i grypaIdź do apteki!

Oczywiście nie po antybiotyki ani środki przeciwbólowe, tylko po odpowiednie preparaty wzmacniające odporność.  W okresie zwiększonej zapadalności na grypę i przeziębienie warto jest suplementować składniki, które korzystnie wpływają na odporność organizmu. Zadbaj o to, aby  preparaty, które wybierzesz zawierały beta-glukan, kwasy omega-3 i omega-6, witaminę C, alkiloglicerole, skwalen, cynk, wapń i wyciągi z czosnku.

Beta-glukan

- w odmianie 1,3 /1,6 to naturalny polisacharyd, wspomagający przy wszystkich zaburzeniach związanych z obniżoną aktywnością układu odpornościowego. Preparat ten silnie stymuluje podstawowe jego komórki - makrofagi. Już po 72 godzinach od rozpoczęcia kuracji następuje pełna mobilizacja układu odpornościowego i organizm rozpoczyna walkę z czynnikami zagrażającymi zdrowiu. Beta - glukan obecny jest w następujących preparatach: Imunoglukan, Immnoup, Immunit itp.

Tran – nieocenione źródło kwasów omega - 3

Niezbędne, nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 podnoszą naturalną odporność organizmu, hamują proces zapalny i reakcje alergiczne. Dodatkowo sprzyjają odpowiedniej pracy mózgu, układu nerwowego i oczu. Obniżają stężenie „złego” cholesterolu we krwi, wchodzą w skład błon komórkowych naczyń krwionośnych i pozytywnie wpływają na serce. Poprawiają pamięć, koncentrację oraz zdolność szybkiego uczenia się i logicznego rozumowania.

Organizm sam nie potrafi jednak wytwarzać kwasów omega-3, dlatego ważne jest, aby dostarczać je z pożywieniem (tłuste ryby morskie) lub w suplementach takich jak tran.

Wiesiołek – źródło kwasów omega – 6

Spożywanie kwasów omega-6 zmniejsza skłonność do zakażeń i alergii. Poprzez wzmaganie pracy białych krwinek, kwasy te pełnią zasadniczą rolę w regulacjach mechanizmów systemu odpornościowego i przebiegu zapalenia. Wspaniałym źródłem kwasów omega – 6 jest olej z wiesiołka dostępny w kapsułkach (np. Oeparol).

Alkiloglicerole i skwalen

Substancje te,  znajdujące się w oleju z wątroby rekinów, są niezbędne do produkcji elementów układu immunologicznego – limfocytów, przeciwciał i cytokin, a ponadto korzystnie wpływają na aktywność białych krwinek.

Wyciąg z czosnku

Zawiera wiele biologicznie aktywnych substancji, które wpływają korzystnie na serce, układ krążenia i gospodarkę lipidową. Zawarte w czosnku związki aktywne sprzyjają normalizacji poziomu cholesterolu i trójglicerydów we krwi. Mają także istotny wpływ na utrzymanie odporności.

Zadbaj o wzmocnienie swojej odporności, zwłaszcza w okresie jesienno – zimowym. Unikniesz w ten sposób przeziębienia, grypy a nawet groźniejszych, obarczonych ryzykiem powikłań infekcji!

 

Autor: mgr farm. Aleksandra Rak


Brak opinii

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz dla artykułu

Zapamiętane apteki

Zapamiętane leki

pokaż wszystkie