dawkowanie.pl

Strona główna 13 listopada 2018 , imieniny : Stanisława i Mikołaja

Zapomniałem(am) login/hasło

Leki refundowane
wykaz z dnia: 2015.02.20
zgodny z publikacją
Ministerstwa Zdrowia
Czy chodziło ci o:


Artykuły

Kategorie

Pamięć i koncentracja

data dodania: 13.02.2012

Sesja egzaminacyjna nigdy nie jest łatwym okresem w życiu studenta. Mnóstwo materiału do przyswojenia, ciągła walka ze zmęczeniem i brakiem koncentracji tylko utrudniają sytuację. Tymczasem egzamin już za kilka dni… Czy można w cudowny sposób przyspieszyć naukę?

Pamięć i koncentracjaNa rynku dostępne są liczne środki, które wpływają na zdolność  zapamiętywania i koncentracji. Zawierają one składniki  takie jak: kofeina, tauryna, magnez, lecytyna, witaminy B, kwasy Omega - 3 oraz wyciągi roślinne, które w rożny sposób wzmagają nasz organizm w nauce.

Kofeina to jedna z najpopularniejszych i najchętniej stosowanych substancji, która działa stymulująco, znosi zmęczenie fizyczne i psychiczne, zwiększa koncentrację i zapamiętywanie. Występuje w kawie i herbacie oraz innych roślinach.  Ostatnio dużą popularność zyskała yerba mate, czyli wyciąg z wysuszonych liści Ostrokrzewu paragwajskiego oraz guarana. Należy pamiętać, że zbyt wysokie dawki kofeiny wykazują odmienne, usypiające działanie!

Popularna w napojach energetyzujących tauryna poprawia pamięć poprzez zwiększanie metabolizmu komórek nerwowych mózgu. Nadużycie tych napojów może powodować uszkodzenia układu nerwowego i podrażnienia żołądka. 

Kolejnym ważnym dla procesów myślowych składnikiem jest magnez. Przy niedoborze występuje m.in. nadpobudliwość nerwowo-mięśniowa, skurcze mięśni, szybkie uderzenia serca, a także problemy z koncentracją. Pierwiastek ten pobudza zdolność uczenia się i koncentracji. Ponadto korzystnie wpływa na naczynia krwionośne i zapobiega  nadciśnieniu tętniczemu. 

Lecytyna i kwasy Omega-3 są ważnymi elementami tkanki nerwowej. Ułatwiają myślenie i zapamiętywanie, poprawiają zdolność skupienia i koncentracji. Wywierają także pozytywny wpływ na krążenie krwi i poprawiają zdolność regeneracji po wysiłku fizycznym. Preparaty te dla osiągnięcia pożądanych efektów należy przyjmować co najmniej przez trzy miesiące.

We wspomaganiu pamięci i koncentracji pomocne nam będą również preparaty ziołowe, zawierające ekstrakty z Miłorzębu japońskiego (Gingko biloba) lub Żeń – szenia (Panax ginseng). Miłorząb japoński wzmaga krążenie obwodowego oraz ukrwienie mózgu, dzięki czemu korzystnie wpływa na funkcje poznawcze. Żeń – szeń już od tysięcy lat znany jest jako panaceum, czyli lek na wszystko. Dotychczasowe badania podkreślają jego szczególną rolę w łagodzeniu stanów wyczerpania nerwowego i fizycznego. 

Niezależnie jednak od tego, który środek wspomagający wybierzemy, trzeba pamiętać o jednym – nawet najlepszy preparat cudów nie zdziała. Bez odpowiedniej wytrwałości i pracowitości nie osiągniemy pełnego sukcesu w nauce.

Autor: Aleksandra Rak

 


Brak opinii

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz dla artykułu

Zapamiętane apteki

Zapamiętane leki

pokaż wszystkie