dawkowanie.pl

Strona główna 23 października 2017 , imieniny : Teodora i Seweryna

Zapomniałem(am) login/hasło

Leki refundowane
wykaz z dnia: 2015.02.20
zgodny z publikacją
Ministerstwa Zdrowia
Czy chodziło ci o:


Artykuły

Kategorie

Jedz i chudnij

data dodania: 17.10.2011

Efekt diety pozostanie trwały tylko wtedy, gdy zmodyfikujemy nasze nawyki żywieniowe. Nie możemy się głodzić, wystarczy że wprowadzimy kilka zmian dotyczących pory i ilości posiłków spożywanych w ciągu dnia. Przyda się również bardziej krytyczne podejście do tego, co jemy.

Jedz i chudnijGłodzenie się nie tylko wyniszcza organizm, ale jest dla niego także sygnałem, że nadchodzi trudny czas i należy gromadzić zapasy. Wynika to z mechanizmu obronnego, jaki wykształcił się u człowieka w toku ewolucji. W dzisiejszych czasach w krajach rozwiniętych głód został wyeliminowany, a żywności mamy w nadmiarze. Często jednak, np. poprzez długie odstępy między posiłkami lub brak posiłku podczas wysiłku fizycznego albo umysłowego w pracy, zdarza nam się wygenerować uczucie głodu, które dla organizmu jest sygnałem, że należy uruchomić procedurę ratunkową.

Gdyby każdy z nas miał świadomość działania tego mechanizmu, z całą pewnością przykładałby większą wagę do systematycznego przyjmowania posiłków. Pogłębianie wiedzy z zakresu dietetyki pozwala uświadomić sobie, że nadrzędnym celem każdej diety jest zmiana nawyków żywieniowych na stałe. Należy przyzwyczaić organizm do regularnych, choć nie bardzo obfitych posiłków, dzięki czemu łatwiej będzie wyeliminować uczucie głodu. Organizm „nie zauważy”, że ograniczamy jedzenie i nie będzie chciał gromadzić zapasów na przyszłość. Pozbawienie go zastrzyka energetycznego jest najprostszą drogą do powstania efektu jo – jo, czyli wahań wagi ciała prowadzących do sytuacji, w której po zakończeniu diety organizm wraca szybko na poprzedniego stanu.

Podstawą zdrowej diety są regularne posiłki spożywane pięć razy dziennie. Należy przywiązywać wagę do tego, co jemy. Dieta powinna być bogata w owoce i warzywa, kasze i ciemne pieczywo będące źródłem błonnika. Posiłki powinno się przyjmować mniej więcej co trzy godziny, przy czym bardzo ważne jest, żeby nie pomijać śniadania. Należy ograniczyć spożywanie słodyczy i słodzonych napojów na korzyść soków i wody mineralnej. Ostatni posiłek powinno się spożywać najpóźniej na trzy godziny przed snem. Stosowanie się do tych prostych rad w połączeniu z umiarkowanym wysiłkiem fizycznym spowoduje nie tylko, że nie przytyjemy, ale z czasem zrzucimy także kilka zbędnych kilogramów.


Brak opinii

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz dla artykułu

Zapamiętane apteki

Zapamiętane leki

pokaż wszystkie