dawkowanie.pl

Strona główna 19 września 2018 , imieniny : Januarego i Konstancji

Zapomniałem(am) login/hasło

Leki refundowane
wykaz z dnia: 2015.02.20
zgodny z publikacją
Ministerstwa Zdrowia
Czy chodziło ci o:


Artykuły

Kategorie

Jak nie przytyć w Święta?

data dodania: 17.12.2012

Czy wyobrażasz sobie Wigilię i Święta bez wystawnych posiłków? Albo czy na twoim stole mogłoby zabraknąć barszczu z uszkami, pierogów z grzybami czy karpia? Święta w polskiej tradycji nierozłącznie związane są z kultem jedzenia. Często zdarza się, że odmowa spożycia danego dania jest odbierana jako nietakt.

Jak nie przytyć w Święta?Co w takim razie robić, kiedy stół ugina się pod ciężarem pyszności, a my nie chcemy przybrać na wadze? Przede wszystkim trzymaj się zasady: wszystko - byle z umiarem. Nie musisz odmawiać sobie zjedzenia kolejnej potrawy - chyba, że jesteś już wystarczająco najedzony. Stosuj metodę małych porcji. Zamiast talerza barszczu po brzegi wypełnionego uszkami poproś o mniejszą porcję. Doskonałym dopełnieniem metody małych porcji jest użycie zastawy stołowej o mniejszej pojemności. Mniejsza porcja na małym talerzu wygląda znacznie okazalej niż na dużym.

Staraj się nie głodować przed kolacją wigilijną. Wielu z nas woli nic nie jeść przez cały dzień tylko po to by móc pozwolić sobie na więcej podczas uczty. To błąd. Będziemy głodni i dosłownie rzucimy się na jedzenie, co spowoduje, że zjemy znacznie więcej niż powinniśmy.

Gwoździem programu na wigilijnej kolacji jest oczywiście karp. Jest to ryba tłusta, jednak rybi tłuszcz jest bardzo zdrowy, dlatego nawet tłuste ryby są jak najbardziej wskazane w naszej diecie. Po co jednak dokładać sobie zbędnych kalorii przyrządzając karpia w formie smażonego w panierce? Dużo lepszą i zdrowszą alternatywą będzie ryba pieczona w folii, grillowana, gotowana na parze lub zatopiona w galarecie.

Nie wszyscy wiedzą, że kompot z suszu doskonale wpływa na trawienie i perystaltykę jelit. Dlatego warto po niego sięgać w czasie Świąt. Pamiętaj jednak o tym, aby nie przesadzić z ilością dodanego do niego cukru. Suszone owoce same w sobie są bardzo słodkie! Dobrym rozwiązaniem będzie także pogryzanie ulubionych orzechów zamiast ciasteczek. Owszem, są one kaloryczne, ale na pewno nie tak bardzo jak wypieki. Ponadto zawierają masę dobrych składników odżywczych.

Teraz, kiedy już wiesz co robić aby po Świętach nie zobaczyć nowych kilogramów na wadze, nie pozostaje nam nic innego jak tylko życzyć ci wesołych Świąt i smacznego.

Autor: Katarzyna Sawczyk


Wasze komentarze (1)
Dodaj komentarz

~ moooxxx - 5 lat 9 miesięcy temu.

to pewnie z 4000 - 5000 kcal wpadnie jak nie wiecej w taka wigilie heh

Zgłoś do usunięcia

Ciekawe ? 0 Tak Nie 0

Dodaj komentarz dla artykułu

Dodaj komentarz
Wyników: 1
1
1

Zapamiętane apteki

Zapamiętane leki

pokaż wszystkie