dawkowanie.pl

Strona główna 20 listopada 2017 , imieniny : Feliksa i Anatola

Zapomniałem(am) login/hasło

Leki refundowane
wykaz z dnia: 2015.02.20
zgodny z publikacją
Ministerstwa Zdrowia
Czy chodziło ci o:


Artykuły

Kategorie

„Żelazna” dieta

data dodania: 05.01.2012

Czujesz się źle, czujesz się słabo? Zastanów się, czy nie cierpisz czasem na anemię, czyli niedokrwistość.

żelazna dietaWypadanie włosów, łamliwe paznokcie, trudności w koncentracji i skupieniu się na nauce, szybkie męczenie się organizmu, nieustanne uczucie zimna, bladość skóry czy też zawroty i bóle głowy –  to typowe objawy anemii, czyli niedoboru żelaza  w organizmie.

Podstawowym badaniem stwierdzającym, czy rzeczywiście cierpimy na niedokrwistość jest badanie krwi.

Wyniki krwi świadczące o anemii to poziom hemoglobiny wynoszący: u mężczyzn -  poniżej 130 g/l, u kobiet – poniżej 120 g/l, u kobiet w ciąży – poniżej 110 g/l, u dzieci – poniżej 110 g/l.

Stwierdzona anemia wymaga od nas przestrzegania diety bogatej w żelazo, witaminę B12, a także w witaminę C ułatwiającą przyswajanie żelaza.

Głównymi źródłami żelaza są: chude mięso, tłuste ryby, żółtka jajek, indyk, drób oraz wątróbka.

Witaminę B12 znajdziemy w: mleku i jego przetworach, rybach oraz mięsie.

Witamina C występuję głównie w: owocach cytrusowych, natce pietruszki, czerwonej papryce, ziemniakach.

W aptekach nabędziemy również specjalne suplementy diety zawierające żelazo.

Warto dodać, że w grupie zwiększonego ryzyka wystąpienia niedokrwistości są: kobiety w ciąży, kobiety cierpiące na obfite miesiączki, sportowcy, wegetarianie oraz osoby niewłaściwie się odżywiające.

Jeśli cierpisz na anemię, należy skonsultować się z lekarzem.

Autor: Aleksandra Święcicka


Brak opinii

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz dla artykułu

Zapamiętane apteki

Zapamiętane leki

pokaż wszystkie