dawkowanie.pl

Strona główna 18 października 2017 , imieniny : Łukasza i Juliana

Zapomniałem(am) login/hasło

Leki refundowane
wykaz z dnia: 2015.02.20
zgodny z publikacją
Ministerstwa Zdrowia
Czy chodziło ci o:


Artykuły

Kategorie

Dlaczego cierpimy po świętach?

data dodania: 22.12.2012

Jedzenie, jedzenie i święta i święta. Osobisty trener Michael Profesport radzi jak uniknąć przejedzenia i nie dać się nadmiarowi bombek kalorycznych. W końcu nie zaszkodzi nam zjedzenie wszystkiego w odpowiednich ilościach. Dodatkowo poznacie ciekawe fakty na temat świątecznych kalorii oraz inne ciekawostki.

how how how How how how. 24 grudnia, Wigilia i wszyscy zasiadamy z rodzinami do świątecznego stołu, gdzie pojawia się 12 wigilijnych potraw. Każda z nich wyjątkowa i perfekcyjnie przygotowana. Na samą myśl o barszczu z uszkami wszyscy zacieramy ręce. Czy ktoś z Was liczył ile kalorii tego dnia spożyje?

Myślę, że wielu z nas nie zwraca na to uwagi, ponieważ święta to odpoczynek i prezenty, którymi obdarowujemy również sami siebie odpuszczając między innymi dietę. Znam wielu sportowców, zwłaszcza piłkarzy którzy wiedzą, że tego dnia mogą sobie pozwolić jedynie na tzw. wzięcie na język niektórych świątecznych specyfików, a dlaczego?  Na to pytanie zapewne trafniej odpowiedzą ich trenerzy i dietetycy, jednak nietrudno się domyślić, że dyscyplina i rygorystyczne podejście do świąt procentuje nie tylko w te dni, ale nawet do kilku tygodni po świętach Bożego Narodzenia. Zaskakujące, że każdy może postępować podobnie jak sportowcy wystarczy odrobina silnej woli (chociaż wiem, ze na nasze mamy to nie działa).

Oto kilka faktow, które mogą zaskoczyć:

1x porcja czyli małe menu na jedną osobę podczas świąt:

  1. barszcz z uszkami (10 uszek) - 240 kcal
  2. kapusta z grochem i grzybami – 260 kcal
  3. karp smażony – 280 kcal
  4. karp w galarecie – 90 kcal
  5. śledź w śmietanie – 96 kcal
  6. ryba po grecku – 290 kcal
  7. krokiety z sosem grzybowym (1x) – 300 kcal
  8. kluski z makiem – 305 kcal
  9. paszteciki z grzybami (1x) – 110 kcal
  10. kompot z suszu – 220 kcal
  11. kutia – 260 kcal
  12. makowiec – 341 kcal

suma = 2792 kcal  = kolacja wigilijna

*powinieneś wiedzieć, że 1kg tłuszczu = 9000 tys. kilokalorii

Pamiętajmy, że do tych kcal doliczyć należy również te,  które przyjmiemy w kolejne dni  świąteczne czyli tzw. pierwszy i drugi dzień świąt.

Czyli  3 dni (zakładając spożywanie posiłków 3x dziennie) = 8 000 do 15 000 kcal przed nami (rekordziści mają na liczniku jeszcze więcej kcal)

Ile czasu potrzebujemy na spalenie niepotrzebnego tluszczyku?

Ciężko jednoznacznie określić czas w jakim można pozbyć się tych kilogramów, ale na pewno w tydzień po swiętach tego nie zrobimy, dlatego warto chociaż o połowę zmiejszyć ilość porcji przyjmowanych podczas świąt. Pamiętajmy, że za te 3 dni możemy pokutowac nawet miesiąc i więcej.

Nie liczyłem tutaj dodatkowych rzeczy, które często się pojawiają, takich jak: bonusowe potrawy, słodycze, alkohol oraz podjadanie.

Zmartwieni? Niepotrzebnie trening trening i jeszcze raz trening, trzymam za Was kciuki w te Święta, za siebie również :D

autor: Trener osobisty michael.profesport@gmail.com


Wasze komentarze (2)
Dodaj komentarz

~ _kiki - 4 lat 10 miesięcy 48 minut temu.

spali się po jak co roku:)

Zgłoś do usunięcia

Ciekawe ? 1 Tak Nie 0

~ annnna - 4 lat 10 miesięcy 50 minut temu.

bedzie problem na swieta nie ukrywam

Zgłoś do usunięcia

Ciekawe ? 3 Tak Nie 0

Dodaj komentarz dla artykułu

Dodaj komentarz
Wyników: 2
1
1

Zapamiętane apteki

Zapamiętane leki

pokaż wszystkie