dawkowanie.pl

Strona główna 20 listopada 2017 , imieniny : Feliksa i Anatola

Zapomniałem(am) login/hasło

Leki refundowane
wykaz z dnia: 2015.02.20
zgodny z publikacją
Ministerstwa Zdrowia
Czy chodziło ci o:


Artykuły

Kategorie

Dieta jogurtowa – jogurt skutecznym środkiem odchudzającym?

data dodania: 25.08.2012

Jogurty stanowią doskonałe źródło białka, fosforu i wapnia. Dodatkowo są bardzo smaczne i świetnie nadają się na przekąskę. W sklepach znaleźć możemy szeroki wybór ich smaków i rodzajów, zatem jeżeli ktoś lubi jogurty, nigdy mu się one nie znudzą.

Dieta jogurtowaJogurty mają wiele zalet:

* Są bogatym źródłem wapnia

* Są niskokaloryczne

* Stanowią źródło łatwo przyswajalnego białka

* Zawierają żywe kultury bakterii

* Są źródłem witamin, np. B1 czy B2

Program diety jogurtowej trwa dokładnie dwa tygodnie. W tym czasie zrzucić można do 6 kilogramów. Żywe kultury bakterii zawarte w jogurtach zdecydowanie usprawniają procesy trawienne, dzięki czemu już po kilku dniach stosowania diety czujemy się lekko i zdrowo. Sięgać możemy nie tylko po jogurty naturalne, ale także te owocowe. Nie należy jeść produktów typu light, o obniżonej zawartości tłuszczu, gdyż są one praktycznie pozbawione cennego dla naszego organizmu wapnia.

Dieta jogurtowa nie ogranicza się tylko do spożywania jogurtów - podczas jej stosowania dozwolone jest komponowanie posiłków z wielu innych produktów. W związku z tym jest dietą zbilansowaną, zapewniającą odpowiednią podaż niezbędnych dla organizmu składników odżywczych.

Oto propozycje posiłków:

Śniadanie:

I: banan, 150 g owocowego jogurtu z 5 łyżkami muesli.

II: pół grapefruita, kromka chleba z dżemem lub marmoladą, 150 g jogurtu śliwkowego.

III: 2 mandarynki, 150 g truskawkowego jogurtu, 2 łyżki pszennych otrębów.

IV: jabłko, 2 kanapki z szynką drobiową, 150 g naturalnego jogurtu.

V: jabłko, 150 g jogurtu owocowego z łyżką pestek dyni.

Obiad:

I: gotowane na parze warzywa (np. marchew, groszek, brokuły, kalafior), szklanka ugotowanego na sypko ryżu, polanego jogurtem naturalnym i posypanego natką pietruszki.

II: kotlet schabowy (bez panierki), pół szklanki makaronu ugotowanego al dente, duży pomidor pokrojony w plastry, z dodatkiem sosu jogurtowego (cztery łyżki naturalnego jogurtu, sól, pieprz, pół łyżeczki bazylii), sałatka z połówki awokado z dodatkiem 50 g owocowego jogurtu 0% tłuszczu.

III: 2 gotowane ziemniaki, niewielki kawałek piersi z kurczaka (smażonej na łyżce oliwy), około 250 g gotowanego kalafiora, 150 g naturalnego jogurtu.

IV: 2 gotowane ziemniaki, niewielki kawałek piersi z indyka (smażonej na łyżce oliwy), surówka z marchwi i jabłka, około 100 g fasolki szparagowej, 150 g naturalnego jogurtu.

V: 2 gotowane ziemniaki, niewielki kawałek filetu rybnego (gotowanego na parze z różnymi jarzynami), 200 g surówki z białej kapusty z dodatkiem soku cytrynowego, 150 g naturalnego jogurtu.

Kolacja:

I: kromka chleba (graham), posmarowanego cienko margaryną, połowa papryki, pomidor, 150 g jogurtu naturalnego.

II: kromka chleba typu graham, 175 g jogurtu naturalnego z dodatkiem połowy papryki i natką pietruszki.

III: kromka chleba razowego posmarowanego cienko margaryną, 2 kawałki chudego białego sera, 150 g naturalnego jogurtu, pół grapefruita.

IV: pół pomarańczy, 3 kiwi, 50 g naturalnego jogurtu.

V: 100 g twarożku z chudego, białego sera z dodatkiem 150 g owocowego jogurtu, sałatka: jajko na twardo, około 100 g gotowanych brokułów, pół papryki, pół małej czerwonej cebuli.

      Dodatkowo spożyć można również dwie przekąski w postaci jogurtu z owocami lub warzywami. Należy także pamiętać, aby pić około 1,5 litra wody dziennie.

      Autor: Katarzyna Sawczyk


Brak opinii

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz dla artykułu

Zapamiętane apteki

Zapamiętane leki

pokaż wszystkie